Aktualności

Logo dostawcy Jak zdobyć zaufanie i lojalność 20 mln polskich internautów?

WP | dodane: 2017-10-12 (15:41)

Tworzymy i publikujemy treści dotyczące każdego obszaru tematycznego, którym Polacy są zainteresowani. Jako wydawca pomagamy, radzimy, ale też ostrzegamy. Dzięki temu możemy kształtować opinie i wpływać na decyzje zakupowe – co jest bezcennym atutem dla naszych reklamodawców. Stanowimy znakomite medium dla marek szukających kontaktu z konsumentami. Jak zapracowaliśmy na zaufanie naszych czytelników?

Przeprowadziliśmy ponad 240 kampanii content marketingowych dla wiodących marek, np. Honda, znacznie przekraczając gwarantowany próg unikalnych odbiorców. Osiągnęliśmy sukces poprzez dostarczanie konsumentom wysokiej jakości treści, skuteczne targetowanie i stałe powiększanie bazy wiernych, powracających użytkowników. Dla serwisu Pudelek to prawie 800 tys. hard userów (dane WP Media, wrzesień 2017). Badanie Gemius / PBI z lat 2016-2017 dowodzi, że stronę główną WP cechuje największa dynamika wzrostu RU wśród głównych portali horyzontalnych w Polsce (Grupa Onet-RASP +5,7% a Grupa Interia.pl +0,4% yoy wg Badania Gemius / PBI, wrzesień 2016 - wrzesień 2017).


Znajomość zachowań i wiedza na temat potrzeb naszych czytelników pozwala nam, jako wydawcy, skutecznie mówić do nich, prowadzić z nimi dyskusję i oferować to, czego potrzebują w danej chwili. Dostarczając wartościowe treści, pozyskaliśmy ich lojalność. To atut bezcenny dla marek stosujących strategię content marketingową, gdyż Polacy są często nielojalnymi konsumentami, np. wobec produktów do pielęgnacji ciała (raport GfK „Beauty 2016”).

Użytkownicy często do nas powracają, aby czytać i oglądać informacje z kraju i świata, materiały dotyczące zdrowia i medycyny, nowych technologii, stylu życia, motoryzacji, biznesu i finansów, dzieci i rodziny, sportu i turystyki. Taki podział tematyczny – który wykrystalizował się w ciągu ponad 15 lat działalności Wirtualnej Polski – sprawia, że użytkownicy zawsze wiedzą, gdzie szukać swoich ulubionych treści, artykułów, poradników, serii wideo czy infografik. Tym samym stworzyliśmy narzędzia, poprzez które marki mogą bezpośrednio mówić do precyzyjnie określonych grup odbiorców.

Bycie numerem 1 w Polsce w ośmiu strategicznych kategoriach tematycznych nie jest łatwe. To ciągła praca nad zapewnieniem wysokiej jakości propozycji contentowej kierowanej do użytkowników. Dobrym przykładem może być serwis WP abcZdrowie, tworzony przez doświadczonych redaktorów we współpracy z lekarzami i naukowcami, odwiedzany przez 6,6 mln realnych użytkowników (Badanie Gemius / PBI, wrzesień 2017). To medium darzone zaufaniem i postrzegane jako wiarygodny dostawca porad medycznych i źródło pierwszego wyboru dla milionów pacjentów.

W kategorii styl życia Grupa WP zdobyła zaufanie 6,7 mln kobiet, które każdego dnia powracają po treści rozrywkowe i poradnikowe. W przypadku czysto rozrywkowego Pudelka, śledzonego przez 3,7 mln realnych użytkowników, zaangażowanie bije na głowę zbliżone tematycznie serwisy. Średni czas przypadający na usera to ponad 107 minut, podczas gdy – jak wynika z badania Gemius / PBI za wrzesień 2017 – w serwisie Plotek wynosi zaledwie 11 minut i 35 sekundy.



Codzienna komunikacja z milionami lojalnych użytkowników odbywa się nie tylko w naszych serwisach, ale także w social mediach. Fanpage WP SportoweFakty gromadzi społeczność niemal 600 tys. kibiców (łącznie dla FB, Instagrama, Twitter, wrzesień 2017). Skalę naszych działań zwiększa wykorzystanie mailingów, zaś zarządzanie kampaniami ułatwia WP marketing cloud. Nasze narzędzia umożliwiają maksymalne podnoszenie świadomości marki i zwiększenie sprzedaży wśród konkretnych grup docelowych.

Grupa WP jest postrzegana przez 20 mln użytkowników jako znajoma, przyjazna przestrzeń. Tym samym na odbiorcach serwisów Wirtualnej Polski można polegać: to osoby chętnie zapoznające się z nowymi treściami i trendami, biorące aktywny udział w wywiązujących się dyskusjach. WP pomaga markom docierać do milionów Polaków, a następnie zyskać ich uwagę, sympatię i zaufanie.

Interesują Ciebie działania oparte o skalę i content? Skontaktuj się z nami.