Wiadomości

Logo dostawcy Polubić reklamę

WP | dodane: 2017-07-25 (10:18)

Wirtualna Polska oraz szereg polskich wydawców internetowych przystąpiło do kampanii przygotowanej w ramach prac grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jej celem jest przypomnienie użytkownikom, że bez reklam nie ma “darmowego” internetu, a to dzięki nim, można korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Kampanię promuję m.in. hasła takie jak: „Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama”, „W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama”.

Reklama nierozerwalnie łączy się z internetem – to podstawowy model jego finansowania. Internet, jaki znamy, rozwinął się właśnie dzięki budżetom reklamowym.



W komunikacji pokazujemy dobrą twarz reklamy – sponsora treści, a także podkreślamy rolę, jaką odgrywają sami internauci w „współfinansowaniu” treści i usług w internecie. Redakcje Wirtualnej Polskie aktywnie wspierają naszą akcję edukacyjną, tworząc artykuły i materiały video wyjaśniające misję mediów i zasady funkcjonowania tortu reklamowego.

Akcja wyjaśnia, jak działa rynek reklamy i uzmysławia, że to dzięki reklamom, użytkownicy mogą korzystać z ciekawych treści i usług bez konieczności płacenia - robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Kampania przypomina, że pozyskiwane z reklam środki pozwalają również podnosić jakość dostępnych bezpłatnych usług w internecie, generują przychody dla Skarbu Państwa, a także dają zatrudnienie tysiącom ludzi w firmach uczestniczących w tworzeniu kampanii reklamowych - firmy technologiczne, agencje reklamowe, agencje kreatywne, firmy badawcze.


Potrzebujemy współdziałania całej branży reklamowej, sektor wydawniczy sam nie podoła samoregulacji i ewolucji sposobu monetyzacji swojej działalności. Potrzebujemy strony popytowej, wsparcia agencji, domów mediowych, klientów końcowych – aby współtworzyć zrównoważone środowisko kontentowo-marketingowe dla użytkowników polskiego Internetu.


Na potrzeby rozpoczynającej się kampanii zostało przygotowanych kilkanaście banerów i infografik z różnymi hasłami, w tym: „W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama”, Dzisiejszym sponsorem usług jest reklamodawca”, „Nie trzeba się kochać, żeby się szanować”, Nie ma bezpłatnych treści, również w internecie”, „Dziękuję, że oglądasz reklamy”. Dopełnienie kampanii stanowią liczne publikacje poświęcone funkcjonowaniu rynku reklamy.



Kampania została przygotowana w ramach prac grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska - poza Wirtualną Polską do akcji włączyli się w nią również: Grupa Onet, Polska Press, Grupa Interia.pl, Gazeta.pl, Sprzedajemy.pl, Burda Media, Ströer Digital Media oraz Cloud Technologies. Kolejni wydawcy zapowiedzieli dołączenie do akcji.

***
O IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu. IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej. www.iab.org.pl