Oferta produktowa

Reklama Mobile

Grupa Wirtualna Polska jest niekwestionowanym liderem w kategorii MOBILE, notuje 823 mln odsłon mobilnych miesięcznie oraz 16,9 mln godzin krajowych mobilnych. Dodatkowo nasze serwisy odwiedza co miesiąc 10,7 miliona real users (Źródło: Badanie Gemius/PBI, czerwiec 2016).

WP to jedna z najpopularniejszych w Polsce, mobilnych wersji portalu, przystosowana do wygodnego przeglądania w urządzeniach mobilnych. Naszym użytkownikom udostępniamy 35 serwisów dostosowanych do przeglądarek internetowych w telefonie i na tablecie. Użytkownicy mogą przeglądać informacje z serwisów: WP Wiadomości, WP SportoweFakty, WP Moto, WP Tech, WP Film, Money, O2, WP.TV i wielu innych. W mobilnej wersji dostępna jest również Poczta WP - najpopularniejszy serwis pocztowy w Polsce.

W ramach naszej oferty umożliwiamy emisję kampanii cross-device (na trzech ekranach) jak również kampanie dedykowane na smartfony, tablety oraz w aplikacjach. Oferujemy precyzyjne targetowanie w oparciu o narzędzie WP Data Power oraz szerokie portfolio niestandardowych formatów reklamowych.

reklama cross-device

Propozycja ma na celu znaczące zwiększenie zasięgu kampanii reklamowych, przy jednoczesnym wzroście efektywności wskaźników mediowych. Badania potwierdzają, że zastosowanie strategii cross-device przynosi wymierne efekty w postaci zwiększenia świadomości marki o 250% oraz znajomości reklamy o 11% (Źródło: Rapid News). Wzrasta również efektywność konwersji na stronie docelowej o blisko 60% (Źródło: BI Inteligence, kwiecień 2016). Oferta cross-device składa się z następujących produktów reklamowych: dniówki na SG serwisu o2.pl, weekendowe dniówki na SG Wp.pl, mailing, video, oraz WP Data Power.

reklama na smartfony

Szacuje się, że penetracja smartfonów wśród Polaków w wieku 15+ osiągnęła w drugim kwartale 2016 poziom 79% (Raport staretgiczny IAB, czerwiec 2016). Równie dynamicznie rośnie udział reklamy mobilnej w wydatkach na reklamę internetową, która stanowi w tej chwili 16%, co przekłada się na wzrost wydatków rok do roku o +259% (Źródło: raport AdEx 2015, maj 2015).


W ofercie reklamy mobilnej na telefony proponujemy szeroką gamę produktów reklamowych, m.in.:
  • budujące zasięg np. banner górny, rectangle, mobilny screening, login box i full page login box na mobilnych wersjach usług pocztowych WP i O2,
  • niestandardowe formaty typu Rich Media m.in. rectangle 3D, rectangle slider, rectangle carousel,, rectangle multiclick, interstitial, interstitial multiclick,
  • mobilna reklama natywna m.in native ad, link tekstowy i link tekstowy z grafiką,
  • formaty wideo na mobile m.in. preroll wideo i interstitial z wideo,
  • działania redakcyjne oraz niestandardowe rozwiązania dostosowane do potrzeb Klienta (np. serwisy okazjonalne, glonews reklamowy).

W ramach oferty proponujemy elastyczne modele rozliczeń: CPM (1000 emisji), FF (stała obecność), CPC (kliknięcia), CPA (akcje typu sprzedaż, wypełnienie formularza itp.), CPD (za pobranie aplikacji) i inne.
Zobacz przykładowe formaty reklamowe w mobile!

reklama na tablety

Tablet jest w posiadaniu 21% społeczeństwa, natomiast w TG 25-34 - 29% osób (za raport: Polska jest MOBI, maj 2015). Miesięczny ruch generowany z tabletów na serwisach Grupy WP to ponad 2,5 mln unikalnych użytkowników oraz 97 mln odsłon, natomiast mobilne serwisy Grupy WP odwiedza za pośrednictwem tabletów 1,6 mln. unikalnych użytkowników, którzy generują ponad 42 mln odsłon (za: czerwiec 2016, statystyki wewnętrzne GWP). Taki właśnie potencjał oferujemy naszym reklamodawcom w ramach dedykowanych kampanii na tablety - dedykowanych, bowiem na tych właśnie urządzeniach emitujemy wyłącznie kampanie targetowane na tablety, zapewniając tym samym ekskluzywność reklamową.


Przykładowe formaty reklamowe targetowane na tablety
  • double billboard, triple billboard, wideboard
  • link tekstowy na WP
  • native ad na O2
  • WP box, floating halfpage, toplayer na stronie głównej WP
  • glonews, sponsor odświeżania, native ad, cytat sponsorowany stronie głównej O2

reklama w aplikacjach


Naszą ofertę mobilną wzbogacają także aplikacje mobilne, przeznaczone na najpopularniejsze systemy operacyjne. W ofercie Grupy WP znajduje się 14 wspieranych aplikacji na smartfony i tablety, na systemy operacyjne: iOS, Android. Do najpopularniejszych należą: Open FM, WP24, Program TV, Pudelek, Wp Sportowe Fakty, Polska Stacja oraz o2. Łącznie w ramach aplikacji mobilnych mamy 1,3 mln AU, którzy generują 285 mln PV (statystyki wewnętrzne GWP czerwiec 2016).

Kampania reklamowa w aplikacjach

W ramach aplikacji mobilnych Grupy WP istnieje możliwość emisji następujących formatów reklamowych: banner, rectangle, native oraz reklama preroll . Ponadto, jeśli reklamodawcy zależy na zaangażowaniu użytkowników, umożliwiamy emisję wybranych formatów Rich Media (np. interstitial, interstitial z wideo). Udostępniamy również targetowanie po dodatkowych kryteriach jak: wersja aplikacji, widok w aplikacji, połączenie: WiFi lub 2G/3G/4G, geotargetowanie: długość i szerokość geograficzna w oparciu o moduł GPS.

reklama z wykorzystaniem danych big data


Smartfony odpowiadały w 2015 roku za 75% globalnych mobilnych danych, a w 2020 roku miesięcznie będą generowały 30,6 exabytów. W Polsce w latach 2015-2020 nastąpi 6-krotny wzrost ruchu w sieciach mobilnych (Źródło: Cisco Mobile, luty 2016).

W swojej ofercie posiadamy zaawansowany produkt WP Data Power oferujący precyzyjne metody targetingu w oparciu o zbierane dane w ramach różnych kanałów reklamowych, w tym w reklamie mobilnej GWP.

WP Power Audience to profile / grupy docelowe predefiniowane i tworzone na indywidualne potrzeb reklamodawcy

WP Power Effect to narzędzia optymalizujące kampanie oraz retargeting na podstawie danych reklamodawcy.


Jesteś zainteresowany reklamą w aplikacji mobilnej? Potrzebujesz więcej informacji? Zachęcamy do kontaktu z Biurem Reklamy Grupy WP.