specyfikacja techniczna

Reklamy emitowane na serwisach Grupy WP muszą być dostosowane do wymagań naszego systemu reklamowego oraz zgodne ze standardami emisji reklamy IAB Polska. Wykonanie reklamy zgodnie ze specyfikacją, gwarantuje poprawne zliczanie statystyk, prawidłowe wyświetlanie na stronie, a także umożliwia zmianę adresów docelowych kampanii bez ponownych zmian w kreacji.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami - z chęcią udzielimy szczegółowych wyjaśnień.

Specyfikacja formatu

rectangle (śródtekst)

Graficzny element reklamowy umieszczony w środku strony (inaczej śródtekst), najczęściej w połowie treści prezentowanych artykułów. Czytając treść artykułu użytkownik musi zauważyć tę formę reklamy.

  • Wymiary: 300x250 px
  • Waga: 150 kB (HTML5) lub 40 kB (grafika)
  • Format: HTML5, JPEG, GIF, SWF, JavaScript

rectangle (śródtekst)

wymagane materiały

Klient powinien dostarczyć plik kreacji w formacie HTML5, swf lub grafikę jpg/gif/png. Kreacja powinna spełniać ogólne wymagania dotyczące kreacji reklamowych.

akcje w kreacjach flashowych

  • KLIK
    Każda kreacja flashowa musi mieć warstwę z przyciskiem (button), na którym zdefiniowana jest akcja:
    navigateToURL(new URLRequest(_root.click),”_blank”);

    W przypadku gdy kreacja ma mieć kilka klikalnych obszarów, zmienne przenoszące adresy docelowe powinny przyjąć nazwy _root.click1, _root.click2, itd.
  • ROZWIJANIE I ZWIJANIE
    Wszystkie kreacje rozwijalne powinny po najechaniu wywoływać akcję:
    import flash.external.ExternalInterface;
    ExternalInterface.call(_root.rozwin);


    Po zjechaniu wskaźnikiem myszy z kreacji, powinna być wywoływana akcja:
    import flash.external.ExternalInterface;
    ExternalInterface.call(_root.zwin);
  • ZAMKNIĘCIE
    Wszystkie kreacje warstwowe powinny posiadać w prawym górnym rogu widoczny element „zamknij X” służący do ukrycia reklamy. Czcionka w wyrazie „zamknij” musi mieć minimum 12px, wymiary krzyżyka minimum 14x14px. Cały obszar elementu musi być na nieprzezroczystym tle, być klikalny i wywoływać akcję:
    import flash.external.ExternalInterface;
    ExternalInterface.call(_root.zamknij);
  • ŁADOWANIE WIDEO
    Położenie klipu wideo, wykorzystywanego w kreacji, powinno być przekazywane w zmiennej _root.movie. W przypadku zaciągania kilku klipów, nazwy zmiennych to _root.movie1, _root.movie2, _root.movie3
  • SCROLLOWANIE
    Kreacja scrollowana tworzona jest dokładnie tak jak kreacja statyczna. Mechanizm scrollowania jest w całości realizowany po stronie WP.

ogólne zasady dotyczące kreacji reklamowych

  • Dźwięk w kreacjach flashowych może zostać włączony wyłącznie po akcji użytkownika (klik). Ograniczenie to nie dotyczy reklam emitowanych w odtwarzaczu video.
  • Kreacja nie może zawierać odwołań zewnętrznych tzn. niedozwolona jest implementacja mechanizmów zaciągających dodatkowy kontent ze stron użytkownika bez konsultacji z Grupą WP.
  • Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika (nie można zapisywać, zmieniać lub odczytywać cookie).
  • Kreacje powinny być zapisane w wersji Macromedia Flash 8.0 lub nowszej.
  • Animacja może mieć maksymalną prędkość 25 fps. Sugerowana prędkość wynosi 12 fps (klatek na sekundę).
  • Plik SWF nie może być zabezpieczony przed debugowaniem.
  • Niedozwolona jest implementacja mechanizmów śledzących interakcję użytkownika.
  • Kreacja nie może powodować błędów na stronie - niepoprawnego wyświetlania serwisu, jak też pojawiania się ostrzeżeń o błędach.
  • Reklama nie może obciążać procesora standardowego komputera w więcej niż 20%. Za standardowy przyjmuje się komputer z procesorem Intel Core 2 Duo 2 GHz z zainstalowanym Flash Player w wersji 8.
  • Kreacje Rich Media mogą, bez interakcji użytkownika, ważyć maksymalnie 300kB. Wszystkie dodatkowe elementy mogą być dociągane dopiero po akcji (kliku).
  • Nie może być praktykowane używanie w reklamach elementów operacyjnych, których funkcja wynikająca z formy, napisu czy konwencji jest niezgodna z ich komunikatem, lub działa w sposób nietypowy. W szczególności, nie jest dozwolone używanie w reklamach podstawowych przycisków o treści systemowej, ikon minimalizowania i zamykania okna, działających inaczej niż wynika to z ich typowej funkcji, niedozwolona jest emisja reklam w formie komunikatów i ostrzeżeń systemowych.
    Przyciski zamieszczane na reklamach muszą wykonywać funkcje zgodne z komunikatami prezentowanymi na przyciskach, np. przyciski imitujące funkcje formularza, listy rozwijanej, pola wyboru nie mogą powodować przekierowania na stronę klienta bądź innej akcji niezgodnej z ich standardową funkcją.

obsługiwane przeglądarki

Kreacja w swojej formie podstawowej (plik .swf) będzie poprawnie wyświetlana w systemie Windows pod przeglądarkami obsługującymi plugin flasha.

termin dostarczenia

Kreacje powinny być dostarczone minimum na 2 dni robocze przed emisją.