Wirtualna Polska i Radio ZET połączyły siły w kampanii wyborczej. Redakcje wspólnie przygotowują specjalny program „Gra o głosy”. W każdym odcinku duet prowadzących będzie gościł polityków reprezentujących partie i komitety wyborcze startujące w nadchodzących wyborach parlamentarnych.
Nowe odcinki w każdą niedzielę o godz. 21:30 na stronie głównej WP, w Telewizji WP i Radiu ZET.
W nowym programie nie zabraknie ostrych pytań i reakcji na żywo. Głos oddany zostanie nie tylko politykom, ale też widzom i słuchaczom, którzy w trakcie programu będą mogli dzwonić oraz zadawać pytania w komentarzach. W każdym odcinku pojawią się też quizy, sondy i ankiety zbierające opinie
i angażujące odbiorców.
Program w duetach poprowadzą Beata Lubecka z Radia ZET oraz wymiennie jeden z dziennikarzy WP: Patrycjusz Wyżga, Patryk Michalski lub Michał Wróblewski. Głównym wydawcą programu jest Mateusz Dopierała, a producentem Maciej Ziajor.
– Ta kampania wystartowała na długo przed jej oficjalnym rozpoczęciem. Powiedziano już o niej, że będzie najważniejsza, wyjątkowa i bezpardonowa. Czy rzeczywiście? Odpowiedzi poznamy dopiero za kilka tygodni. W tym czasie my jako dziennikarze powinniśmy robić to, co w każdej kampanii: sprawdzać słowa polityków, dopytywać i weryfikować ich obietnice. Cieszę się, że w tak ważnych momentach największe media potrafią działać razem, bo to, co nazwaliśmy „Grą o głosy”, w rzeczywistości jest grą
o najwyższą stawkę, czyli władzę – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
– W demokratycznym społeczeństwie ludzie mają prawo wiedzieć wszystko o politykach, którzy zabiegają o ich wyborcze głosy. Rolą mediów jest tę wiedzę swoim odbiorcom dostarczać - dochodzić do prawdy, drążyć niewygodne tematy, szukać odpowiedzi na trudne pytania, pokazywać nieścisłości czy niekonsekwencje w działaniach władzy i opozycji. To właśnie będziemy robić wspólnie z Wirtualną Polską, łącząc siły przy projekcie wyborczym „Gra o głosy”. Razem dotrzemy do ogromnej liczby odbiorców, którzy dzięki nam będą po prostu wiedzieć więcej, co może im pomóc w podejmowaniu decyzji przy urnach wyborczych – dodaje Mariusz Smolarek, redaktor naczelny Radia ZET.
Łącznie przewidziano osiem odcinków, każdy potrwa 44 minuty. Odcinki, a następnie ich fragmenty emitowane będą na antenie Radia ZET, na jego stronie internetowej i w kanałach social media, a także na Stronie Głównej Wirtualnej Polski, w Telewizji WP, na YouTube i w mediach społecznościowych WP.