dokumenty i pliki do pobrania
co musisz wiedzieć
Wyszukanie oznacza wpisanie przez użytkownika hasła w okno wyszukiwarki i pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nie oznacza to przejścia użytkownika na stronę klienta.
Odsłona reklamy (impression) jest to pojedyncze wyemitowanie na ekranie komputera użytkownika reklamy internetowej, związane z każdorazowym odsłonięciem przez niego strony www (w wybranym serwisie). Każda strona odwiedzona przez użytkownika w ramach danego serwisu to nowa odsłona reklamy.
Statystyki zawierają informacje o przebiegu kampanii reklamowej online. Podstawowe informacje to ilość odsłon reklam na poszczególnych serwisach, ilości kliknięć na poszczególne reklamy, wyliczony CTR. Statystyki dostarczają także wielu dodatkowych danych: skuteczność reklam w kampanii w podziale na dni i godziny, o systemach operacyjnych i przeglądarkach użytkowników, którzy widzieli reklamy.
Istnieje taka możliwość, aby ograniczyć liczbę emisji reklamy do jednego użytkownika do 1 odsłony. Wtedy faktycznie ilość odsłon równa się ilości unikalnych użytkowników. Opcja ograniczania ilości emisji nazywana jest cappingiem. Jeśli natomiast kampania jest emitowana bez ograniczania ilości odsłon do unikalnego użytkownika, wtedy jeden użytkownik może zobaczyć reklamę kilka razy, a liczba odsłon reklamy jest większa niż ilość osób, które tę reklamę obejrzały.
Tak. Reklama możliwa jest w dwóch postaciach: pozycjonowanego linku oraz bannera lub innej formy graficznej. Jest to standardowa usługa reklamowa ujęta w ofercie reklamowej WP.
Wirtualna Polska w ramach dodatkowej usługi, zajmuje się także produkcją kreacji reklamowych. W przypadku reklam, których emisja opiera się na feedach produktowych, korzystanie z szablonów Wirtualnej Polski jest bezpłatne.
Spam to niechciana poczta email. Użytkownicy Poczty WP zgodzili się na otrzymywanie listów reklamowych od Klientów Wirtualnej Polski podczas zakładania konta email. W każdej chwili użytkownik Poczty WP może zrezygnować z otrzymywania ofert naszych partnerów. Dzięki temu mailingi wysyłane przez WP nie są spamem.
Każdy serwis internetowy ma określoną oglądalność - ilość odsłon, które wygenerowali użytkownicy w określonym czasie. Jeśli dla przykładu dana strona ma 100 000 odsłon dziennie, to kupić możemy nie więcej niż pokazuje całkowita oglądalność strony. Przy zakupie 100 000 odsłon, nasza reklama pokazywać się będzie przy każdej odsłonie strony, kupując zaś 10 000 odsłon nasza reklama pokazywać się będzie statystycznie przy co dziesiątej odsłonie strony. W przypadku gdy na danej stronie wykupione są już jakieś kampanie reklamowe maksymalna pula odsłon zmniejsza się odpowiednio o wykupione już pakiety.
Długość jednej odsłony reklamy uzależniona jest od czasu jaki dany użytkownik spędza na stronie - jeśli przejdzie dalej klikając w dowolny link na stronie, odsłona się kończy. Jeśli użytkownik kliknie w ikonkę 'odśwież' odsłona również się kończy - po przeładowaniu strony rozpoczyna się kolejna odsłona.
Podstawowym wskaźnikiem mierzenia skuteczności reklamy internetowej jest CTR - Click Through Rate, czyli stosunek kliknięć do ilości wyemitowany reklam. Jeśli na 100 wyemitowanych reklam kliknięto 13 razy, wtedy CTR wynosi 13.
To zależy o jakim serwisie mówimy. Dla serwisu o oglądalności 10 000 odsłon dziennie, wykupione 10 000 odsłon emitować się będzie nie krócej niż 1 dzień, dla serwisu o oglądalności 1 miliona odsłon dziennie, pakiet 10 000 odsłon można wyemitować nawet w ciągu 15 minut. Ważne jest jednak to, że to klient określa okres emisji reklamy i 10 000 odsłon może emitować się nawet przez miesiąc. Trzeba jednak pamiętać o tym, że częstotliwość wyświetleń będzie w tym wypadku bardzo mała (np. co dziesięciotysięczna odsłona).
Źródłem informacji o emisji kampanii są statystyki reklamowe. Dostęp do statystyk jest możliwy po wpisaniu nazwy kampanii i hasła na stronie www. Dane dostępowe wysyłane są do Klienta przez pracowników Biura Reklamy WP.
Unikalny użytkownik to osoba korzystająca z WP rozpoznawana na podstawie przydzielonego cookie. Wirtualna Polska na każdym komputerze, z którego otwierany jest portal, zapisuje plik identyfikacyjny, czyli cookie. Zakładając, że z jednego komputera korzysta jedna osoba, możemy licząc ilość zapisanych różnych plików cookie sprawdzić, ile osób odwiedza WP w czasie miesiąca lub ogląda daną reklamę.
To strategia marketingowa polegająca na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści, które mają za zadanie skutecznie zaangażować i zdobyć zainteresowanie użytkowników. Content marketing bazuje na relacjach z odbiorcami i może towarzyszyć im na każdym etapie zakupowym.
W ramach WP brand studio tworzymy treści, wideo i kompleksowe akcje, w których wykorzystujemy niestandardowe narzędzia. Akcje przygotowywane są od strategii, przez produkcję i realizację z gwarancją jakościowych KPI, aż po podsumowanie i rekomendację dalszych działań. Więcej dowiesz się w zakładce CONTENT MARKETIG
Performance marketing to emisja kampanii reklamowej na powierzchni portalu - zarówno formatów display, jak również mailingu, która rozliczana jest w modelach efektywnościowych. Przykładem takich modeli jest CPC (rozliczenie za kliknięcie w kreację), CPS (za sprzedaż), CPL (za wypełnienie leada), choć w naszej ofercie jest ich znacznie więcej. Naszym klientom propoujemy także emisję performance na powierzchniach zewnętrznych.