Po transakcji do zespołu WP dołączy kilkunastu ekspertów, posiadających know-how
w zakresie optymalizacji działań e-commerce.
Platforma Samito uzupełnia portfolio produktów reklamowych Grupy WP. Dzięki tej inwestycji poszerzają się przede wszystkim możliwości marketingowe oferowane sklepom internetowym. Klienci platformy WP Ads otrzymają dodatkowe funkcjonalności związane
z automatyczną optymalizacją i zwiększeniem konwersji na stronach sklepów internetowych. Obecni klienci Samito mogą z kolei liczyć na wyższą sprzedaż generowaną poprzez WP Ads, m.in. dzięki łatwemu dostępowi do produktów reklamowych rozliczanych za faktycznie zrealizowaną sprzedaż.
– Nasi partnerzy w branży e-commerce zyskają możliwość skuteczniejszego domykania transakcji na stronach sklepów, a także zwiększenia retencji klientów. Rozwiązanie, w które zainwestowaliśmy, ma szczególne znaczenie w nadchodzącym tzw. świecie cookieless, gdzie informacji o użytkownikach będzie dużo mniej niż dotychczas. Cieszy nas bardzo, że jednocześnie do WP dołączają eksperci, którzy od lat z sukcesami wspierają sklepy internetowe korzystające z rozwiązań Samito – mówi Adam Rogaliński, wiceprezes Wirtualnej Polski Holding S.A.
Formalny zakup platformy Samito od dotychczasowego właściciela został sfinalizowany
8 maja 2023 roku. Spółki nie ujawniają kwoty transakcji.
Samito to platforma marketing automation, oferująca szereg rozwiązań implementowanych na stronach klienta, w szczególności silnik rekomendacyjny, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz e-mail marketing. Dostęp do rozwiązania oferowany jest w modelu subskrypcyjnym.
WP Ads to narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. Wyróżnikiem WP Ads jest możliwość rozliczenia w modelu ROAS (Return On Ad Spend). Ponadto platforma oferuje wiele produktów reklamowych takich jak mailingi, kampanie banerowe i natywne w rozliczeniu za kliknięcie.