Mediapop prowadzi takie portale internetowe jak Pysznosci.pl, Genialne.pl, Jastrzabpost.pl czy Popularne.pl, które, według badania Mediapanel za październik 2022 roku, docierają do ponad 12 milionów Polaków. Profile Mediapop w social mediach śledzi ponad 17 milionów użytkowników. Mediapop zatrudnia ponad 40 osób. Skorygowane przychody spółki w okresie ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w czerwcu 2022 roku, wyniosły 6,8 mln złotych, a skorygowana EBITDA 3,1 mln zł. Oznacza to odpowiednio 82% i 201% wzrostu do analogicznego okresu rok wcześniej.
– To już kolejna z akwizycji Wirtualnej Polski Holding, która wzmacnia obszar mediów. Użytkownicy serwisów internetowych korzystają dzisiaj z coraz większej liczby źródeł, takich jak social media czy SEO. Dlatego pozyskiwanie ruchu ze źródeł zewnętrznych jest kluczowym kierunkiem rozwoju biznesu – mówi Joanna Pawlak, wiceprezes Wirtualnej Polski Holding S.A.
– Zakładając Mediapop 8 lat temu, byłam pewna, że w przyszłości to internet będzie wiodącym medium. Przez ten czas firma rozwinęła się w największe niezależne wydawnictwo internetowe w Polsce. Zbudowaliśmy marki, które dziś są nie tylko numerem jeden w swoich kategoriach, ale również wyznaczają trendy w sieci i social mediach. Sprzedajemy spółkę w momencie, kiedy osiąga najlepsze w historii wyniki zarówno finansowe, jak i zasięgowe. Jestem przekonana, że transakcja z Wirtualną Polską, wiodącą grupą mediową w kraju, pozwoli nie tylko umocnić pozycję serwisów, ale również da szansę na dynamiczny rozwój i wykorzystanie pełni potencjału dzięki zasobom i doświadczeniu biznesowemu nowego właściciela – mówi Agnieszka Jastrzębska, współzałożycielka i prezes Mediapop sp. z o.o.
– Pracując nad Mediapop w ciągu kilka lat stworzyliśmy największe wydawnictwo w social mediach w Polsce. Razem z ponad 12 mln realnych użytkowników naszych serwisów www tworzy to doskonałą synergię tej akwizycji. Dołączając zasięgi Mediapop, WP znacząco dystansuje się od konkurencji, również w mediach społecznościowych – mówi Damian Defratyka, współzałożyciel Mediapop sp. z o.o.
Wirtualna Polska przejmuje udziały w Mediapop sp. z o.o. od spółki LKN Wealth Capital Investors. Wstępna wartość transakcji to 28 mln zł. Cena może zostać powiększona o dodatkowe wynagrodzenie w maksymalnej wysokości do 9 mln złotych związane z realizacją celów biznesowych ustalonych w umowie sprzedaży.
– Po sfinalizowaniu transakcji chcemy dalej współpracować z zespołem Mediapop, wykorzystując jego bogate doświadczenie w tworzeniu i pozycjonowaniu marek w social mediach. To pozwoli nam wzmocnić w tym zakresie również profile serwisów Wirtualnej Polski. Dodatkowo transakcja pozwala na budowę silnego brandu kulinarnego w oparciu o serwis Pyszności – mówi Kamil Karnowski, dyrektor Publishing Growth w Wirtualnej Polsce Media S.A.
To kolejna inwestycja Wirtualnej Polski Holding w ostatnim czasie. W sierpniu spółka nabyła 40 procent udziałów w Patronite, największym polskim serwisie internetowym łączącym twórców z patronami. Na początku września za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Następnie WP nabyła 100% udziałów spółki Benchmark.pl, jednego z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej, nowych technologii, gier video oraz sprzętu elektronicznego. Również we wrześniu Wirtualna Polska została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka S.A., jednego z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działającym m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach i Litwie. WP jest właścicielem ok. 60% akcji, wartość transakcji wyniosła 95 mln zł. W październiku za prawie 33 mln zł Wirtualna Polska nabyła około 44,5% udziałów spółki Selsey, jednego z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii "dom i ogród". Łącznie w ciągu ostatnich 3 miesięcy Wirtualna Polska Holding na akwizycje przeznaczyła ponad 580 mln złotych.