Materiały wideo będą realizowane na żywo w serwisie WP SportoweFakty i oficjalnym kanale YouTube Michała Pola. Ich formuła jest otwarta. Może to być komentarz, relacja i rozmowa z gościem, w zależności od wydarzeń sportowych, którymi w danym czasie będą żyli kibice. Dodatkowo, dziennikarz każdego tygodnia napisze dla czytelników dwa artykuły.
– Zdaję sobie sprawę, że moje przejście do Wirtualnej Polski to jak transfer z FC Barcelona do Realu Madryt, ale nie jest to przypadek Luisa Figo – rozstajemy się z Onetem w dobrych relacjach. Jestem bardzo wdzięczny za sześć kreatywnych lat. Oferta Tomasza Machały była jednak z gatunku tych „nie do odrzucenia”. Założenie kanału na YouTube wyzwoliło we mnie olbrzymie pokłady energii, które w mojej dziennikarskiej pracy jeszcze bardziej zbliżyły mnie do kibiców i pasjonatów sportu. Wirtualna Polska doceniła Michała Pola – youtubera i znalazła idealny sposób, żeby tę energię wykorzystać we wspólnych projektach. Zwłaszcza, że czeka nas fantastyczny, sportowy rok – mówi Michał Pol.
– Cieszymy się z czekającej nas współpracy z tak popularnym dziennikarzem sportowym, który zbudował potężne społeczności wokół swojego konta na Twitterze i kanału na YouTube. Ale przecież nie tylko to się dla nas liczy. Cenię Michała zapał, dobry kontakt ze sportowcami i kibicami, dobrą aurę, którą wytwarza wokół siebie oraz jego wyczucie, co będzie „trendować” w dziennikarstwie sportowym i social mediach – mówi Robert Feluś, redaktor naczelny WP SportoweFakty.
Nagrania wideo będą realizowane w studiu Wirtualnej Polski, siedzibie agencji Sport Brokers oraz podczas eventów i ważnych wydarzeń sportowych. WP zyskuje wyłączność na dalszą dystrybucję materiałów Michała Pola w polskim internecie.
Michał Pol przez 20 lat pracował w Agorze jako dziennikarz działu sportowego „Gazety Wyborczej”, później kierował działem wideo Sport.pl. Do RASP dołączył w 2013 roku i został redaktorem naczelnym „Przeglądu Sportowego”. W 2017 roku objął funkcję dyrektora zarządzającego segmentem sportowym firmy. We wrześniu 2019 roku został partnerem agencji marketingu sportowego Sport Brokers. Aktywnie działa w mediach społecznościowych, jego kanał YouTube „Polsport - Michał Pol” obserwuje 115 tys. osób, a konto na Twitterze ponad pół miliona.
WP SportoweFakty to najpopularniejszy serwis sportowy w Polsce, który powstał w społeczności żużlowej. Codziennie prezentuje najważniejsze informacje z kraju i ze świata, relacje, komentarze i wywiady. W październiku 2019 roku serwis odwiedziło 5,9 mln realnych użytkowników (badanie Gemius/PBI).