Wygląd serwisu oraz jego architektura zostały zaprojektowane z myślą o użytkownikach mobilnych. Serwis tworzy zupełnie nowa, stworzona od podstaw redakcja młodych redaktorów, twórców wizualnych oraz konsultantów i przedstawicieli generacji Z.
Redakcja współtworzy strategię wydawniczą, dlatego na łamach serwisu można spotkać cykle tematyczne związane z ekologią, edukacją seksualną, walką z dyskryminacją, zdrowiem psychicznym, a także szeregiem tematów edutainmentowych i lifestylowych. Zespół składa się z osób w wieku od 18 do 23 lat, które pracują zdalnie i przygotowują materiały całkowicie poza cyklem wydawniczym tradycyjnego medium internetowego. Redaktor prowadzącą serwisu jest Aneta Bańkowska.
W serwisie znalazły się nowoczesne rozwiązania znane ze smartfonów i aplikacji. Strona domyślnie wyświetla się w trybie dark mode. Posiada trzy rodzaje sliderów, treści można przewijać na kartach oraz poziomo, przewijanie pionowe prowadzi do kolejnych sekcji tematycznych. Najciekawsze materiały prezentowane są na górze ekranu w formie krótkich treści - przekąsek, na które składają się animacje, zdjęcia, wideo, muzyka, teksty oraz linki (AMP Stories).
– Serwis powstawał w koncepcji nie tyle mobile first, co mobile only, a główną ideą było podejście user first. Dlatego do projektu powołany został zespół Growth & Innovation pod okiem Nino Dżikija, który przeprowadzał liczne badania UX i content laby z udziałem grupy docelowej serwisu. Młodzi użytkownicy szczegółowo analizowali sposoby działania, wygląd, formę treści oraz nazwę, którą wskazali sami spośród różnych wariantów. Vibez stawia na nowych użytkowników, jego treści nie będą promowane na Stronie Głównej WP, ani w żadnym innym serwisie Wirtualnej Polski – mówi Jarek Żulpo, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu Wydawniczego WP Media SA.
Zespół Vibez skupia się na emocjach i podobnie jak generacja Z często będzie kontestował rzeczywistość. Podczas użytkowania, serwis dostosowuje kolejne materiały i proponuje zgłębienie indywidualnie interesujących tematów.
– Vibez to pomysł na startup wewnątrz korporacji. Propozycja dla młodych, nie duchem, tylko faktycznie, zupełnie inna niż wszystko, co robi Wirtualna Polska. To serwis z treściami i redakcją, której daliśmy pełną swobodę bez żadnych ograniczeń i konwenansów. Dla wielu z nich to pierwsza praca w życiu. Mamy szczerą nadzieję, że czytelnicy tradycyjnych mediów nie znajdą tam niczego dla siebie – mówi Tomasz Bryja, dyrektor zarządzający Vibez.
Vibez łączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści przez młodych użytkowników. Serwis został zrealizowany we współpracy z Google w ramach Google Digital News Initiative. To jedyna taka inicjatywa wydawnicza w tej części Europy, która została zakwalifikowana w kategorii dużych projektów (od 300 tys. do miliona euro dofinansowania).