– Chcemy być jak najbliżej Polaków i nie tylko pokazywać różne oblicza ich wakacyjnego odpoczynku, ale też stać się częścią tego, czego doświadczają. Dlatego nie relacjonujemy tych wakacji "zza biurka", tylko jedziemy w kilkanaście różnych miejsc, by sprawdzić i przekonać się, jak to wygląda. Pokażemy zarówno beztroski wypoczynek w kurortach nad Bałtykiem, jak i np. wakacje osób, które ten czas muszą przeznaczyć na rekonwalescencję po pandemii czy pracę zarobkową - bo to jedyny moment, kiedy mogą "odkuć się" po ostatnim roku – mówi Aneta Bańkowska, wydawczyni strony głównej WP
i koordynatorka akcji.
W ramach cyklu materiały przygotuje kilkunastoosobowy zespół operatorów, fotografów oraz reporterów, m.in. Natalia Kurpiewska, Klaudiusz Michalec, Monika Sikorska, Tomasz Molga, Mateusz Madejski, Sebastian Łupak, Katarzyna Pawlicka, Patrycja Ceglińska-Włodarczyk, Anna Śmigulec, Kuba Jankowski. Reporterzy są dziennikarzami m.in. zespołu Wiadomości, Turystyki, Kultury, Magazynu WP czy money.pl.
Zeszłoroczna edycja „JedziemyWPolskę” przygotowana była z perspektywy turystycznego kampera, który na potrzeby akcji zamienił się w mobilny newsroom. Dziennikarze zaprezentowali swoją pracę od kuchni i pokazali proces powstawania materiałów w trasie. Kamper odwiedził wtedy m.in. Biebrzański oraz Białowieski Park Narodowy, Sokołów Podlaski, Górę Grabarkę, Kruszyniany, Terespol, Janów Podlaski, Radzyń Podlaski i Gredele. W każdym miejscu rozmawiano
z mieszkańcami, aktywistami, lokalnymi dziennikarzami i władzami.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w czerwcu 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,6 mln Polaków.