Restaumatic jest polskim liderem wśród platform do zamawiania jedzenia online. Oprogramowanie i aplikacja dla restauratorów, pozwalają nie tylko na sprzedaż online bez pośredników, ale również zapewniają pełną integrację systemów, monitorowania zamówień i zarządzania restauracjami. W marcu 2022 roku z usług platformy korzystało 4,8 tysiąca restauratorów.
– Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich start-upów – mówi Adam Rogaliński, VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.
Wirtualna Polska uzyska pośrednio mniejszościowy udział w spółce Restaumatic poprzez przystąpienie do funduszu celowego Supercharge Capital. Zespołem Zarządzającym funduszu są Grzegorz Kazulak, Kuba Filipowski, Daniel Surmacz i Wiktor Schmidt, założyciele m.in. takich start-upów jak RTB House i Netguru. Wirtualna Polska zainwestuje 19,8 mln złotych, co pozwoli na objęcie 69% wkładów funduszu Supercharge Capital. Fundusz będzie posiadał ok. 16,9% udziałów w spółce Restaumatic. Restaumatic miał w 2021 roku prawie 20 mln zł przychodów i dodatni wynik EBITDA. Pieniądze pozyskane z rundy inwestycyjnej Restaumatic przeznaczy na rozwój produktów i pozyskanie nowych klientów, w tym również w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.
Sfinalizowanie transakcji nastąpi po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e- commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.