Wartość najnowszej inwestycji to ponad 8,1 mln zł. Farma o mocy 1,85 megawatów zlokalizowana jest na Dolnym Śląsku i zajmuje ponad 3 hektary powierzchni. Łączna moc wszystkich trzech instalacji fotowoltaicznych Wirtualnej Polski to niemal 5 megawatów.
– Blisko dwa lata temu zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zeroemisyjności i dotrzymujemy obietnicy. W Grupie WP nie korzystamy z energii innej niż zielona, dodatkowo sami taką produkując. Polska brudnym węglem stoi, dlatego każda inwestycja w ekologiczne źródła energii w naszym kraju znaczy dużo więcej niż w zachodniej Europie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Wirtualnej Polski została właśnie nagrodzona w konkursie „Liderzy ESG”, organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, PwC oraz NN Investment Partners TFI. Tytuł Srebrnego Lidera ESG Wirtualna Polska Holding S.A. otrzymała za zieloną transformację, czyli przechodzenie na odnawialne źródła energii oraz zamieszczanie w swoich serwisach tekstów o tematyce ekologicznej. Kapituła doceniła także cele dotyczące odzysku sprzętu IT wycofanego z użytku oraz ambicję posadzenia lub ochrony 30 hektarów lasów do 2030 roku.
Inwestycja w energię odnawialną to istotna część projektu „WP Naturalnie”. W ubiegłym roku Wirtualna Polska uruchomiła testową farmę fotowoltaiczną na dachu serwerowni, po czym zainwestowała w pięciohektarową farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku. W tej chwili, po kolejnej inwestycji, energia pochodząca z faktycznej, własnej produkcji pokrywa już łącznie prawie 80% zapotrzebowania WP na zasilanie własnych serwerowni. Całość energii kupowanej przez spółkę ma gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz udziały w serwisach subskrypcyjnych: Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i usług finansowych (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w listopadzie 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22,5 mln Polaków.