Wnętrza nowej siedziby WP to aż 2 tys. m2 więcej niż w dotychczasowym biurowcu. Biuro zaprojektowano tak, aby można je było łatwo dostosowywać do dalszego rozwoju firmy, bez męczących przemeblowań i remontu. Dlatego, jednym z głównych wyzwań było stworzenie wspólnej przestrzeni, tak aby mogła efektywnie pomagać w pracy.
– Tempo rozwoju spółki wymagało tej zmiany. W ciągu niespełna 5 lat liczba naszych pracowników wzrosła czterokrotnie. Stawiamy ich na pierwszym miejscu, dlatego chcemy zapewnić różne rodzaje przestrzeni, które odpowiadają współczesnym potrzebom. Jednocześnie staraliśmy się działać oszczędnie i zdroworozsądkowo. Mnóstwo elementów z poprzedniego biura wykorzystaliśmy ponownie, dając im nowe życie w naszym nowym domu – mówi Elżbieta Bujniewicz-Belka, wiceprezes ds. finansowych Wirtualna Polska Holding SA.
Całość biura zaprojektowana została wspólnie przez Pracownię Architektury i Urbanistyki FBT oraz Fruitorchard Interior Design w ścisłej współpracy z Wirtualną Polską.
Poza klasycznymi strefami do pracy przy biurku, nowa siedziba to też mnóstwo przestrzeni dedykowanych indywidualnym potrzebom pracowników. Na wszystkich piętrach znajdują się kameralne „greenzony” z ogromnymi sofami, gdzie każdy może wygodnie usiąść z laptopem i w ciszy, w sąsiedztwie roślin pracować w bardziej udomowionej przestrzeni. Znajdziemy tu również game room, czy mikro salki z sofami i ekranami. Na każdym piętrze znajdują się też wydzielone funkcjonalne kuchnie, jadalnie i punkty z kawą.
Największa wspólna przestrzeń dedykowana wszystkim pracownikom to mieszczący się na parterze WP Klub. W jego centralnej części znalazła się scena i videowall, składający się z 9 dużych ekranów. Służą one nie tylko do większych prezentacji zewnętrznych i wewnętrznych, ale też do rozrywki czy wspólnego oglądania wydarzeń sportowych. Na parterze znajduje się także strefa Telewizji WP wraz z nowoczesnymi studiami i przestrzeniami dedykowanymi produkcji telewizyjnej. W budynku jest też siłownia.
Nowa przestrzeń to o połowę więcej salek konferencyjnych, z czego prawie wszystkie wyposażone są w zaawansowane systemy do wideokonferencji. Poza klasycznymi salami konferencyjnymi, pracownicy mają też do dyspozycji umieszczone wewnątrz stref pracy enklawy z sofami, stoły coworkingowe dedykowane szybkim spotkaniom zespołów i budki telefoniczne.
– Fenomenalne, wielkoformatowe, dynamiczne fotografie polskich miast autorstwa Macieja Margasa, które przywędrowały z nami z poprzedniej siedziby i ponownie zagościły w strefach pracy, zyskały nowe artystyczne sąsiedztwo w postaci przepięknych grafik młodych polskich ilustratorów i plakacistów ilustrujących tym razem przestrzenie „zielonej Polski” w strefach wypoczynkowych – mówi Katarzyna Miastkowska, projektantka wnętrz i koordynatorka projektu.
Graficzne interpretacje regionów kojarzonych z wypoczynkiem, takich jak Hel, Mazury, Podhale czy Bieszczady przygotowali m.in.: Katarzyna Bogucka, Sonia Hensler, Marlena Stawarz, Aneta Klejnowska, Tomasz Opaliński, Igor Kubik, Karolina Pawelczyk, Joanna Gniady. WP współpracowała również z MAD illustrators.
– Wszystkie przestrzenie zostały połączone spójną kolorystyką. Dotychczasowe kolory stosowane we wnętrzach WP, czyli czerwony, szary i biały ociepliły zielenie i elementy z drewna. Nowe biuro WP wyróżniają mocne digitalowe akcenty, które oddają ducha marki i jej dynamiczny charakter – mówi Anna Federowicz-Tomaszewska, architekt FBT.
Nowe biuro WP mieści się w kompleksie Business Garden, jednym z najlepszych w stolicy przykładów architektury proekologicznej. Aż 60% powierzchni kompleksu stanowią biologiczne czynne tereny zielone. Tam, gdzie była taka możliwość, stworzono zielone dachy. Budynki wyposażone są w system zarządzania wodą opadową, co pozwala w całym kompleksie zaoszczędzić 6 mln litrów wody rocznie. Na terenie kompleksu powstały także ule i domki dla ptaków.
Nowy adres Wirtualnej Polski to: ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa.