Wirtualna Polska zaprezentowała jesienne nowości w ofercie programowej i telewizyjnej oraz plany na najbliższą przyszłość. Firma spójnie łączy działalność w obszarze mediów, e-commerce i reklamy. Goście WP #dziejesięjesienią w części brand experience mogli zobaczyć świat marki WP „od kuchni”. Prezentacje dotyczyły m.in. działania technologii DAI oraz systemu antyspamowego serwisów pocztowych WP i o2.
Już tej jesieni kolejny sezon wspólnego programu Wirtualnej Polski i Polsat News. #Newsroom na scenie WP #dziejesięjesienią zaprezentowali Dorota Gawryluk i prowadzący Tomasz Machała. Program zagląda za kulisy polskiej sceny politycznej i składa się z dwóch części. Pierwsza to rozmowa z bohaterem najważniejszego wydarzenia minionego tygodnia, zaś drugą są komentarze na temat pozostałych najciekawszych tematów politycznych. Emisja w każdą niedzielę o 18:00.
Podczas WP #dziejesięjesienią ruszyła zupełnie nowa odsłona WP Finanse, najlepszego źródła informacji dla polskich konsumentów. Serwis zyskał nową szatę graficzną, a treści będą prezentowane w formie blogowej. Wśród nowości pojawią się m.in. wnikliwe testy konsumenckie, jeszcze więcej multimediów i dedykowane formaty wideo.
Jednym z nich jest program Czy to się opłaca? Kuba Jankowski i Kinga Jurga wspólnie z gośćmi testują wszystko, z czym mamy do czynienia na co dzień: od produktów spożywczych po sprzęty gospodarstwa domowego i elektronikę, po to, by podpowiedzieć, czy na testowany przedmiot warto wydać pieniądze.
Wśród nowości nie mogło zabraknąć nowego sezonu Nino o biznesie, który na scenie przedstawiła prowadząca Nino Dżikija wspólnie z Anną Lewandowską. W programie przedstawiciele i przedstawicielki biznesu i świata technologii dzielą się wskazówkami dotyczącymi prowadzenia firmy czy rozwoju osobistego, a także udzielają konkretnych odpowiedzi na temat aktualnych problemów w branży. Emisja trzy razy w tygodniu w money.pl i WP Wideo.
Michał Dziedzic, dziennikarz Pudelek.pl, Dawid Kwiatkowski i pudełko – tak wyglądała prezentacja nowego programu Pudelko. Co się w nim kryje? Na to pytanie jedynie za pomocą dotyku będą odpowiadać znani artyści, youtuberzy i celebryci mierzący się ze swoim strachem. Premiera już tej jesieni na pudelek.pl i w serwisie YouTube.
Nowością w ramówce WP jest również autorski program Hanny Lis: Hanna i przyjaciele. Prowadząca wspólnie ze swoimi najbliższymi przygotuje w nim najciekawsze potrawy i podzieli się kulinarnymi inspiracjami z całego świata.
Format W łóżku z Oskarem zaprezentowali Sarsa i prowadzący Oskar Netkowski. W programie tytułowe łóżko jest miejscem szczerych i przyjacielskich rozmów w kameralnej atmosferze, dzięki której gwiazdy otwierają się i zdobywają na głębokie wyznania. Mówią, jak ważna jest walka o bycie sobą, kim są i kim chcieliby być dla swoich najbliższych. W nowym sezonie wystąpi m.in. Barbara Kurdej-Szatan.
Wśród nowości programowych nie zabrakło Telewizji WP, stawiającej na formaty, które zdążyły już skraść serca widzom, nie zapominając przy okazji o wyjątkowych i zaskakujących nowościach. Już tej jesieni do ramówki Telewizji WP dołączy Mam Talent – Mistrzowie, w którym najlepsi z najlepszych konkurują o względy Howiego Mandela, Simona Cowella, Mel B i Heidi Klum. Kolejną nowością jest seria Wykute w ogniu. Każdy odcinek to rywalizacja czterech zawodników, którzy potrafią stworzyć wszystko: od toporów wojennych wikingów po samurajskie miecze. W ramówce nie zabraknie lubianych przez widzów programów o domach, luksusowych rezydencjach i urządzaniu wnętrz. Już tej jesieni m.in. nowe odcinki Pokochaj lub sprzedaj – Vancouver, kolejne sezony najsłynniejszego programu motoryzacyjnego na świecie Top Gear, a najlepsze grupy kabaretowe w Polsce ponownie spotkają się w kultowym cyklu Telewizji WP: Mistrzowie Kabaretu.
W strefie brand experience WP #dziejesięjesienią eksperci WP pokazali, w jaki sposób działa technologia DAI (Dynamic Ad Insertion) w usłudze WP Pilot. Rozwiązanie pozwala na dobudowywanie zasięgów i lepszą personalizację reklam, zarówno display, jak i wideo. DAI testowo wdrożono w Telewizji WP. Według ostatnich analiz wskaźnik viewability reklam wyświetlanych w ten sposób sięga aż 93%. Z kolei zespół usług pocztowych zaprezentował sposób walki ze spamem i włamaniami na konta. Goście mogli osobiście zmierzyć się z autorskim systemem WP w grze wideo przypominającej czasy dzieciństwa.
Joanna Skwarna, wiceprezes WP Media ds. płatnych produktów, przedstawiła kampanię wizerunkową i brand hero marki WP Pilot – różowego pączka. Natomiast Przemysław Mańkowski, wiceprezes WP Media ds. sprzedaży, zaprezentował projekty wideo dla klientów, czyli branded content video, a wśród nich Mamy mają moc, przygotowany dla Link4. Wrzesień to też czas na drugi sezon programu Z tymi co się znają, realizowanego we współpracy z Namysłowem oraz grupą ATM. Trzecia nowość programowa to projekt dla Citroen: In love with You, którego premierę przewidziano w październiku.
Dział BCV w WP realizuje audycje szyte na miarę i skupia się na możliwości wyprodukowania dla klientów dowolnej formy wideo jako uzupełnienia niestandardowych kampanii: od reportaży, przez filmy korporacyjne po seriale.
Obszar sportowy na WP #dziejesięjesienią należał do Pawła Kapusty, laureata nagrody im. Teresy Torańskiej, finalisty nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za najlepszy reportaż, a także dwukrotnie nominowanego do Grand Press. Analitykiem przygotowań do Euro 2020 był nieoceniony trener Jacek Gmoch. Już tej jesieni kolejne odcinki m.in. programów: Druga Połowa, w którym to kobiety są specami od piłki nożnej i Bez Hamulców – najlepszego magazynu najlepszej ligi żużlowej na świecie.
Goście WP #dziejesięjesienią przedpremierowo otrzymali nową książkę Pawła Kapusty „Gad. Spowiedź klawisza”. To wstrząsający reportaż o więziennym życiu z perspektywy strażników wykonujących przez lata wyjątkowo trudną służbę pilnowania sprawców najokrutniejszych zbrodni. Tytuł ukaże się nakładem wydawnictwa Wielka Litera i trafi do sprzedaży już 2 października.
Jednocześnie Wirtualna Polska przedstawiła nową odsłonę najpopularniejszego serwisu VOD w Polsce: WP Wideo i zapowiedziała start najbardziej nowoczesnego wśród polskich wydawców internetowych studia wideo. Już od przyszłego roku będą w nim nagrywane wszystkie nowości programowe, jak i poprzednie produkcje, które znajdą się w WP Wideo. Wśród nich m.in.:
- To się liczy, czyli rozmowy dziennikarzy money.pl: Sebastiana Ogórka, Marcina Łukasika i Mateusza Ratajczaka z ekonomistami, ministrami i menadżerami na najbardziej aktualne tematy ekonomiczne i gospodarcze, emisja od poniedziałku do piątku o 9:15;
- Tłit, program Marka Kacprzaka i najważniejsze opinie polityczne od poniedziałku do piątku o 8:30;
- Racja Stanu, w którym Michał Kobosko podejmuje tematy światowych konfliktów militarnych i politycznych;
- Klatka po klatce, czyli najpopularniejszy program o MMA w polskiej sieci prowadzony przez Artura Mazura;
- Wyborczy Grill, w którym Michał Wróblewski „grilluje” polityków przed wyborami w każdą środę o 15:00;
- Beach Please, czyli kulisy show-biznesu Sandry Hajduk.
Gośćmi WP #dziejesięjesienią byli klienci i partnerzy, przedstawiciele domów mediowych, dyrektorzy marketingowi, dziennikarze, influencerzy i gwiazdy polskiego show-biznesu.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP. Prowadzi specjalistyczne serwisy tematyczne i rozrywkowe, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty i dobreprogramy.pl. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w sierpniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,6 mln realnych użytkowników. Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie CANAL+, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze WP Pilot.