– Serwery całej Grupy WP zasilane są wyłącznie zieloną energią, a dodatkowo sami taką energię produkujemy. To nie tylko wyróżnia nas na rynku mediów, ale jednocześnie pozwala zaproponować naszym partnerom unikatowe możliwości. Wiemy jak ważne jest dla nich prowadzenie biznesu
w sposób zrównoważony, pozwalający chronić klimat. Kampanie w Wirtualnej Polsce otwierają w tym zakresie zupełnie nowe możliwości – mówi Przemysław Mańkowski, VP Sales Wirtualnej Polski Media S.A.
Klienci i partnerzy biznesowi Biura Reklamy Wirtualnej Polski otrzymają dostęp do specjalnego kalkulatora, który będzie wyliczał oszczędności emisji CO2 na podstawie planowanej przez nich kampanii. Wynik zaoszczędzonego śladu węglowego będą też mogli otrzymać w podsumowaniu kampanii.
Zeroemisyjne reklamy w Wirtualnej Polsce wpisują się w wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, które stoją przed całą branżą reklamową. Dotyczy to również reklam cyfrowych. WP nie ma wpływu na wszystkie etapy tego procesu, który zużywa energię elektryczną od momentu planowania kampanii aż do przetwarzania danych. Jednak emisje gazów cieplarnianych w zakresie, na który ma wpływ, zredukowała do zera.
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2022 roku przyjęła pierwszą Strategię Zrównoważonego Rozwoju. W dokumencie opisane zostały trzy główne obszary działań – środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, w których spółka przez najbliższe lata realizować będzie wyznaczone zadania. Wśród priorytetów jest przejście w całości na zieloną energię oraz edukacja klimatyczna. Do najważniejszych zrealizowanych ekologicznych projektów, poza przechodzeniem na zieloną energię, należy dodać działania na rzecz bioróżnorodności. W ubiegłym roku spółka wzięła pod ochronę 1,5 hektara lasu w miejscowości Bochotnica na Lubelszczyźnie, a rok wcześniej posadziła 1 hektar lasu w Olędach koło Siedlec.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz udziały w serwisach subskrypcyjnych: Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało 23 mln Polaków.