w drugim kwartale 2022 roku wyniosły 267 mln złotych, zysk netto 47,5 mln zł,
a skorygowana EBITDA to 93 mln zł, co oznacza wzrost o 21 %. Pierwsze półrocze 2022 roku spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln złotych, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 rokiem. Z kolei zysk netto za ostatnich 12 miesięcy to 210 milionów złotych, jest on najwyższy w historii spółki.
– W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza,
a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Te dobre wyniki nie byłyby możliwe bez szczególnego wysiłku i zaangażowania naszych pracowników, bo przecież nie aktywami trwałymi nasz biznes stoi. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner. Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu do 2021 roku.
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
(w tys. zł) |
Trzy miesiące zakończone |
Trzy miesiące zakończone |
Zmiana |
Zmiana % |
Segment ONLINE |
||||
Przychody ze sprzedaży |
258 878 |
210 977 |
47 901 |
22,7% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
251 636 |
204 028 |
47 608 |
23,3% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
92 393 |
76 412 |
15 981 |
20,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
86 690 |
75 120 |
11 570 |
15,4% |
Segment TV |
||||
Przychody ze sprzedaży |
7 733 |
7 206 |
527 |
7,3% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
7 733 |
7 206 |
527 |
7,3% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
610 |
697 |
(87) |
(12,5%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
610 |
697 |
(87) |
(12,5%) |
Segmenty łącznie |
||||
Przychody ze sprzedaży |
266 611 |
218 183 |
48 428 |
22,2% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
259 369 |
211 234 |
48 135 |
22,8% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
93 003 |
77 109 |
15 894 |
20,6% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
87 300 |
75 817 |
11 483 |
15,1% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych |
(22 763) |
(19 922) |
(2 841) |
14,3% |
Zysk na działalności operacyjnej |
64 537 |
55 895 |
8 642 |
15,5% |
Wynik na działalności finansowej |
(2 721) |
(2 422) |
(299) |
12,3% |
Zysk przed opodatkowaniem |
61 816 |
53 473 |
8 343 |
15,6% |
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej |
45 825 |
41 120 |
4 705 |
11,4% |
Zysk netto |
47 579 |
42 707 |
4 872 |
11,4% |
(w tys. zł) |
Sześć miesięcy zakończonych |
Sześć miesięcy zakończonych |
Zmiana |
Zmiana % |
Segment ONLINE |
|
|||
Przychody ze sprzedaży |
466 141 |
383 865 |
82 276 |
21,4% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
453 972 |
374 159 |
79 813 |
21,3% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
165 680 |
137 435 |
28 245 |
20,6% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
154 961 |
132 175 |
22 786 |
17,2% |
Segment TV |
|
|||
Przychody ze sprzedaży |
13 623 |
13 248 |
375 |
2,8% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
13 623 |
13 248 |
375 |
2,8% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
(313) |
479 |
(792) |
(165,3%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
(313) |
479 |
(792) |
(165,3%) |
Segmenty łącznie |
|
|||
Przychody ze sprzedaży |
479 764 |
397 113 |
82 651 |
20,8% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
467 595 |
387 407 |
80 188 |
20,7% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
165 367 |
137 914 |
27 453 |
19,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
154 648 |
132 654 |
21 994 |
16,6% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych |
(44 612) |
(39 400) |
(5 212) |
13,2% |
Zysk na działalności operacyjnej |
110 036 |
93 254 |
16 782 |
18,0% |
Wynik na działalności finansowej |
6 096 |
(4 684) |
10 780 |
(230,1%) |
Zysk przed opodatkowaniem |
116 132 |
88 570 |
27 562 |
31,1% |
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej |
89 230 |
67 593 |
21 637 |
32,0% |
Zysk netto |
92 681 |
69 995 |
22 686 |
32,4% |
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.