49% o tyle wyższa jest zapamiętywalność reklam audio online w stosunku do reklam audio w tradycyjnym radiu.[1]
O tym, że dźwięk jest istotnym elementem potrafiącym wpływać na nasze emocje, można przekonać się oglądając film lub serial bez ścieżki dźwiękowej. Dźwięk może pomóc wywołać pożądaną reakcję, wzmocnić pamięć lub nawet zmotywować do działania. Jak skutecznie i tanio wykorzystać dźwięk do celów reklamowych? Wystarczy skorzystać z Bumper Audio Ad.
Cyfrowy dźwięk dzięki rozwojowi techniki towarzyszy nam podczas codziennych czynności wszędzie tam, gdziekolwiek się udajemy. Wpleciona w ten strumień w odpowiedni sposób precyzyjnie targetowana reklama dźwiękowa może być także pomocna w budowaniu i utrwalaniu więzi emocjonalnych klienta z marką i stanowić idealną okazję do nawiązania tego typu kontaktu.
Wg. badania przeprowadzonego przez Spotify, dźwięk dopasowany do marki poprawia rozpoznawalność jej reklamy aż o 60%.[2]
Głównymi zaletami reklamy cyfrowej jest mierzalność i możliwość precyzyjnego targetowania oraz możliwość dotarcia z reklamą do użytkowników, gdy są oni zaangażowani w jakąś czynność czyli wtedy kiedy reklama wizualna do nich nie dotrze.
Przyszłość należy do digital audio
Wzrost udziałów użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, coraz większa popularność podcastów, rozwój systemów komunikacji głosowej- wszystko to prognozuje dalszy wzrost popularności kanału digital audio. W UK już w 2019 roku czas słuchania radia cyfrowego wyprzedziła tradycyjne radio i już 59% wszystkich odsłuchań odbywa się w formie cyfrowej.[3]
W 2020 roku odnotowano wzrost czasu spędzonego na słuchaniu radia cyfrowego o 8,3% względem roku 2019 a w 2021 prognozowane są kolejne wzrosty.[4]
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie digital audio, Wirtualna Polska w ramach serwisu OpenFM dodaje do swojej oferty możliwość emisji krótkich, max. 6 sek spotów audio w atrakcyjnej cenie CPM 4 PLN NN.
Open FM to serwis dający użytkownikom dostęp do niemal 400 stacji radiowych o niskim cluterze reklamowym i miesięcznym zasięgu audio ponad 1mln UU. Możliwość targetowania na wybrane stacje lub też wykorzystanie segmentów BIG DATA daje klientom elastyczną możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego sposobu dotarcia do słuchacza.
[1] http://www.marketinghub.today/neuroscience-study-finds-ads-on-pandora-outperform-tv-and-radio-spots/
[2] https://www.mediapost.com/publications/article/298243/all-ears-new-brain-research-shows-how-audio-incre.html
[3] https://www.emarketer.com/content/time-spent-with-digital-media-in-the-uk-surpassed-time-with-traditional-media-in-2019, https://mobilemarketingmagazine.com/digital-audio-advertising-101