Pandemia koronawirusa przyspieszyła cyfryzację w wielu elementach naszego życia na poziomie jednostek i całego społeczeństwa. Wg różnych szacunków cyfryzacja w ciągu ostatniego roku rozwija się od 5 do 10 razy szybciej. Ma to realne przełożenie na codzienne nasze życie i świadomość tempa zachodzących zmian.
Wg danych z Ministerstwa Cyfryzacji, z profilu zaufanego korzysta już 7 mln Polaków, a w całym poprzednim roku ponad 20 milionów osób zrobiło zakupy przez Internet.
Jednocześnie z fascynacją obserwujemy rozwój techniki – niebywałą popularnością cieszyło się lądowanie sondy Perseverance na powierzchni Marsa w lutym tego roku. Wydarzenie na żywo śledziły miliony osób, transmitowały je również nasze rodzime stacje telewizyjne. Zainteresowanie tematyką przekłada się również na wyniki badań: 97% Polaków uważa, że nowe technologie są potrzebne.*
Z roku na rok zmniejsza się grupa osób, które twierdzą, że technologia kreuje sztuczny, obcy człowiekowi świat. Jak pokazuje raport Fundacji Digital Poland i IQS, razem z rosnącą świadomością społeczną dotyczącą roli technologii we współczesnym świecie, obecny jest również sceptycyzm wobec kierunku tego rozwoju – 53% osób boi się, że rozwój robotyki i sztucznej inteligencji spowoduje utratę ich miejsca pracy.
Wiele emocji i nieprawdziwych informacji pojawiało się przy rozwoju sieci 5G w Polsce. Paradoksalnie, objawiający się sceptycyzm wobec tej technologii jest uwarunkowany rozwojem innej gałęzi cyfrowego rozwoju – mediów społecznościowych. Stąd niezmiernie ważnym punktem odniesienia stają się rzetelne serwisy technologiczne, będące dziś liderami opinii.
Strategia serwisów technologicznych Wirtualnej Polski oparta jest na dostosowaniu treści do danych odbiorców, co widać w przystępnym języku i atrakcyjnym doborze tematów oraz na gwarancji pożądanego i bezpiecznego kontekstu dla reklamodawców.
Zaciekawił wstęp? Chcesz dowiedzieć się więcej? Zachęcamy do przewodnika po obszarze serwisów technologicznych w WP, który znajdą Państwo w załączniku.