Koszyk zakupów FMCG realizowanych stacjonarnie wzrósł na wartości o 4,1%. O 4,8% więcej wydawaliśmy w sklepach na produkty spożywcze, o 3,5% na chemię. Z kolei wartość zakupów stacjonarnych w kategorii kosmetyków spadła o 1,9%, jednak wiemy z danych GUSu, że klienci znacznie chętniej niż wcześniej kupują kosmetyki przez internet.
Blisko 5,4 mln gospodarstw domowych kupiło produkty FMCG przez internet, co obejmuje 40,1% społeczeństwa. Polacy kupują online licznie, choć nie wydają dużo na ten segment: dane Kantara pokazują, że 55% użytkowników nie wydaje więcej niż 100 złotych miesięcznie na zakupy online produktów pierwszej potrzeby.
Bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu komunikacji wizerunkowej marek FMCG jest uwzględnienie jednego z czterech dużych trendów, wpływających na wybory konsumenckie Polaków:
- konsumenci wydają więcej na żywność ekologiczną (segment rośnie o 4,8% r.r)
- ważne jest pochodzenie produktu
- zmiana produktów odzwierzęcych na roślinne
- jedzenie ma nie tylko zaspokajać głód - rośnie zapotrzebowanie na produkty służące zdrowiu
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą, którą znajdziecie w załączniku.