02.08.2021 Biuro Reklamy WP

Oferta dla branży FMCG

Prezentacja obszarowa FMCG zbiera najważniejsze dane dotyczące dynamicznego rozwoju tego segmentu w ostatnim roku.

 

Koszyk zakupów FMCG realizowanych stacjonarnie wzrósł na wartości o 4,1%. O 4,8% więcej wydawaliśmy w sklepach na produkty spożywcze, o 3,5% na chemię. Z kolei wartość zakupów stacjonarnych w kategorii kosmetyków spadła o 1,9%, jednak wiemy z danych GUSu, że klienci znacznie chętniej niż wcześniej kupują kosmetyki przez internet.

Blisko 5,4 mln gospodarstw domowych kupiło produkty FMCG przez internet, co obejmuje 40,1% społeczeństwa. Polacy kupują online licznie, choć nie wydają dużo na ten segment: dane Kantara pokazują, że 55% użytkowników nie wydaje więcej niż 100 złotych miesięcznie na zakupy online produktów pierwszej potrzeby.

Bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu komunikacji wizerunkowej marek FMCG jest uwzględnienie jednego z czterech dużych trendów, wpływających na wybory konsumenckie Polaków:

  • konsumenci wydają więcej na żywność ekologiczną (segment rośnie o 4,8% r.r)
  • ważne jest pochodzenie produktu
  • zmiana produktów odzwierzęcych na roślinne
  • jedzenie ma nie tylko zaspokajać głód - rośnie zapotrzebowanie na produkty służące zdrowiu

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą, którą znajdziecie w załączniku.

zobacz również
28.07.2021 Biuro Reklamy WP

Pierwsze źródło informacji dla przedsiębiorców i konsumentów.