W maju blisko jedna piąta wartości całej sprzedaży detalicznej przypadała na internet, w szczycie pandemii ten wynik sięgał aż 28,6%! Ostatni rok wiele zmienił w sposobie naszego życia, więcej czasu spędzamy w domach, co przekłada się na to, że inaczej inwestujemy w sprzęt AGD. Hitem ostatnich lat są ekspresy do kawy, które od 5 lat rosną w stosunku 30% r/r. Ekspresy zagościły już w domach Polaków jednak liczba sprzętów z małego AGD nie jest nieograniczona. Średnio na każde z 14 milionów gospodarstw w Polsce przypada łącznie 15 artykułów AGD, dużego i małego. Zatem spośród kilkudziesięciu producentów na rynku zaledwie części z nich udaje się zdobyć serce i portfel klienta. Jednocześnie wydatki na małe AGD nie wzrastają od lat i wynoszą 23 euro miesięcznie na gospodarstwo.
Oprócz silnie rozwijających się platform e-commerce, drugim kanałem sprzedaży, który zaskakująco szybko rośnie są hipermarkety i supermarkety. Łatwa dostępność produktów małego AGD w promocji sprawia, że sprzedaż w tym kanale osiąga już 10% wartości całego rynku. Jeszcze kilka lat temu był to zaledwie ułamek tego wyniku.
W prezentacji znajdziecie również:
- kolejny fragment autorskiego badania WP, Domodi, Homebooka i Allani dotyczącego przywiązania użytkowników do marki oraz do postaw ekologicznych;
- scenariusz rekomendowanych działań dla tego sektora, który powstał po analizie przez nasz dział Performance setek kampanii dla naszych klientów.
Zapraszamy do współpracy!