Podróż w trzeciej edycji odbywać będzie się turystycznym kamperem, który na potrzeby akcji zamieni się w mobilny newsroom. Dziennikarze zaprezentują swoją pracę od kuchni i pokażą proces powstawania materiałów w trasie. Poza dziesięcioma reportażami z wybranych miejsc, powstanie również materiał z wyjazdu. Kamper właśnie wyruszył w trasę i odwiedził Biebrzański oraz Białowieski Park Narodowy. W pierwszym tekście reporterzy pokażą wielokulturowość i lokalny koloryt Hajnówki. Materiał ukaże się w sobotę, 11 lipca w serwisie WP Wiadomości.
– Podlasie to fantastyczny region, niezwykle ciekawy i różnorodny, a zdecydowanie mniej popularny niż miejscowości górskie czy nadmorskie. Dlatego zdecydowaliśmy się wyruszyć właśnie tam. Jednak jak zawsze jesteśmy otwarci na zgłoszenia naszych czytelników – mówi Joanna Kocik, wydawczyni strony głównej WP i koordynatorka akcji.
W ramach akcji autorskie materiały przygotują m.in. Piotr Barejka (WP Wiadomości), Witold Ziomek (money.pl), Monika Sikorska (WP Turystyka), Dominika Czerniszewska (Obszar Lifestyle), Mateusz Żuchowski (Obszar Moto), Sebastian Łupak (Obszar Kultura) oraz fotografowie i operatorzy. W proces przygotowania materiałów zaangażowanych będzie kilkanaście osób. Reportaże będą ukazywały się raz w tygodniu przez całe lato.
Reporterzy odwiedzą takie miejsca jak: Sokołów Podlaski, Góra Grabarka, Kruszyniany, Terespol, Janów Podlaski, Radzyń Podlaski i Gredele. W każdym z nich porozmawiają z mieszkańcami, aktywistami, lokalnymi dziennikarzami i władzami.
W materiałach najważniejsze będą kwestie społeczne. Dziennikarze będą szukać inspirujących historii, które zaprezentują pozytywny obraz Polski. Opowiedzą o przemianach, jakie dokonały lub dokonują się w Polsce wschodniej i zachęcą do podróżowania w ciekawe, lecz mniej znane turystycznie miejsca. Przedstawią m.in. jak radzą sobie mieszkańcy i przyroda nad Biebrzą, jak wygląda „brama do Europy”, odwiedzą polskich Tatarów i farmę słoneczną pod Jedwabnem oraz przybliżą wieś, w której internet nie istnieje.