Historia Wirtualnej Polski rozpoczęła się równo 25 lat temu w dwóch pomieszczeniach Politechniki Gdańskiej. Założyli ją studenci, którzy poznali się w internecie. Ich celem było uporządkowanie ówczesnych stron internetowych według kategorii życia codziennego.
Dzisiaj Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e - commerce. Zgodnie z badaniem Gemius / PBI z jej serwisów każdego miesiąca korzysta ponad 20 mln internautów, a Strona Główna WP jest najczęściej odwiedzaną w polskim internecie. We wrześniu korzystało z niej 13 mln realnych użytkowników.
Z okazji 25. rocznicy istnienia zespół WP przygotował m.in. serwis specjalny 25lat.wp.pl, w którym podsumowuje wydarzenia i historię internetu z ostatniego ćwierćwiecza. Materiałem otwierającym serwis jest wywiad z Jackiem Świderskim i Joanną Pawlak, prezesami Wirtualnej Polski Holding i Wirtualnej Polski Media, którzy w szczerej rozmowie podsumowali ostatnie 25 lat historii kraju, przytoczyli najciekawsze anegdoty z codziennej pracy WP i o2 oraz przedstawili plany rozwoju.
– Podczas fuzji z o2 wzięto to, co najatrakcyjniejsze w inicjatywach start-up’owych: podążanie za atrakcyjnymi myślami, niezabijanie kreatywności, dynamika, odwaga. I to połączono z muskułem potężnej organizacji, z jej zasięgami. To trochę tak, jakby ktoś chciał w jeden mechanizm złączyć zwrotną motorówkę i tankowiec. A my stworzyliśmy z tego zupełnie nowy pojazd. Dla mnie ten proces był pasjonujący od strony pracy z ludźmi – powiedziała w wywiadzie na 25-lecie Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media.
– Cyklicznie powracają głosy, że jedna czy druga inicjatywa nam się nie uda. Słyszałem to, gdy przejmowaliśmy Wirtualną Polskę. Gdy startowaliśmy z Telewizją WP, gdy uruchamialiśmy WP Pilota. Im bardziej nas krytykują po podjęciu jakiejś decyzji, tym bardziej utwierdzamy się w przekonaniu, że to jest właśnie to, czego chcemy, bo zwykle najgłośniej krytykują Ci, którzy mają w tym swój interes. I tak od 25 lat – mówił w wywiadzie Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Urodziny Wirtualnej Polski nie mogłyby się odbyć bez udziału użytkowników. Zespół WP przygotował niespodziankę dla wszystkich czytelników, widzów i słuchaczy. Urodzinowa loteria potrwa do 8 listopada. Jest dostępna pod adresem urodziny.wp.pl. Każdy może w niej wygrać 25 tys. złotych, a łączna pula nagród to ponad 260 tys. złotych.
Wirtualna Polska chce być partnerem dostarczającym sprawdzone informacje, angażujące usługi oraz zapewniać możliwość komunikacji milionom osób w Polsce. Stale poszukuje nowych obszarów działalności. Tworzy usługi i rozwiązania z myślą o potrzebach użytkowników i partnerów biznesowych.
W 2020 roku zespół WP przygotował m.in. zupełnie nowy serwis skierowany wyłącznie do młodego pokolenia. Vibez łączy jakościowe dziennikarstwo z nowoczesnym sposobem konsumpcji treści. Wykorzystuje rozwiązania znane z aplikacji społecznościowych. Wygląd serwisu oraz jego architektura zostały zaprojektowane w koncepcji mobile only. Serwis tworzy zupełnie nowa, stworzona od podstaw redakcja młodych redaktorów, twórców wizualnych oraz konsultantów i przedstawicieli generacji Z.
Za wszystkie działania na 25 - lecie Wirtualnej Polski odpowiadają zespoły marketingu, PR, HR i przedstawiciele redakcji. Grafiki i bannery reklamowe zaprojektowała ilustratorka Martyna Wójcik - Śmierska. Przedstawiają one najważniejsze polskie wydarzenia z ostatnich 25 lat. Można zobaczyć je we wszystkich serwisach WP oraz w Warszawie i Gdańsku.