WP w swojej strategii stawia na autorskie rozwiązania technologiczne i innowacje w ramach holdingu. WP Marketing Platform to kompleksowa platforma technologiczna, służąca do prowadzenia skutecznych działań reklamowych na powierzchniach własnych, spółek Wirtualnej Polski Holding oraz współpracujących z WP wydawców zewnętrznych z wykorzystaniem produktów i narzędzi platformy. W jej skład wchodzą m.in. produkty i narzędzia do skutecznego domykania transakcji (WP Marketing Cloud/WP Audience Center/WP Sales Booster) oraz trackingu i analizy efektywności biznesowej działań mediowych (WP Pixel/WP Metrics).
Wśród innowacji Wirtualnej Polski należy zwrócić szczególną uwagę na wspomniane rozwiązanie WP Sales Booster, które odpowiada za realizację skutecznych kampanii sprzedażowych bazujących na dynamicznych kreacjach i algorytmach uczących się. Pozwala ono na efektywną emisję kampanii display na powierzchniach reklamowych WP Media oraz współpracujących wydawców zewnętrznych.
Podstawą działania WP Sales Booster m.in. jest umiejętność dynamicznego doboru: grupy docelowej, stawki zakupu powierzchni oraz prezentacji odpowiednich produktów. To narzędzie umożliwia wprowadzenie nowego standardu działań performance'owych opartych o ROAS/COS czyli gwarantowany udział kosztu mediowego w wartości sprzedaży. Rozwiązanie idealne dla sklepów e-commerce i marketplaców z szerokim portfolio produktów.
Narzędzie szczególnie ważne w czasach gwałtownego przyspieszenia digitalizacji handlu, okresowej utraty możliwości sprzedaży offline. W h1 2020 powstało ponad 5,5 tys. nowych polskich e-sklepów, dając ponad 42 tys. e-sklepów.. 20% Polaków podczas pandemii dokonało pierwszych zakupów online. 31% konsumentów zamierza w przyszłości częściej kupować online niż obecnie.