Raport magazynu "Media&Marketing Polska" w kategorii internet zaczyna się od słów: "Znakomite badania, świetne wyniki finansowe oraz rozwijanie oferty opartej na własnych, innowacyjnych technologiach – za to nagradzamy Wirtualną Polskę". W niezależnym badaniu Kantar Polska brali udział specjaliści rekomendowani przez domy mediowe i klienci poszczególnych biur reklamy.
W sumie Wirtualna Polska zdobyła ocenę 4,55, na którą złożyły się zwłaszcza opinie dotyczące elastyczności w podejściu do klientów, wzajemnego zaufania, doradztwa i proponowanych rozwiązań reklamowych. Raport podkreśla znaczenie kategorii internet w trudnym roku dla całej branży i zwraca uwagę, że to innowacje są jej motorem napędowym.
– Zamykamy rok pełen ogromnych wyzwań biznesowych, które dotknęły niejedno biuro reklamy w Polsce i na świecie. Tak jak stal hartuje się w ogniu, tak organizacje przechodząc przez trudne chwile weryfikują poprawność przyjętej strategii i wewnętrznej siły zespołu. Jestem dumny z całego Biura Reklamy Wirtualnej Polski, któremu mam przyjemność przewodzić. Odwaga, zaangażowanie, współpraca i walka o realizację celów, zarówno naszej firmy, jak i naszych klientów, przyniosły efekty. Nagroda jest kolejnym potwierdzeniem tego, że zarówno technologia, jak i ludzie stanowią unikatową przewagę konkurencyjną Wirtualnej Polski – mówi Przemysław Mańkowski, VP Sales Wirtualna Polska Media.
Wirtualna Polska w swojej strategii stawia na autorskie rozwiązania technologiczne i innowacje w ramach holdingu. WP Marketing Platform to kompleksowa platforma technologiczna, służąca do prowadzenia skutecznych działań reklamowych na powierzchniach własnych, spółek Wirtualnej Polski Holding oraz współpracujących z WP wydawców zewnętrznych z wykorzystaniem produktów i narzędzi platformy.
Wśród innowacji należy zwrócić szczególną uwagę na rozwiązanie WP Sales Booster, które odpowiada za realizację skutecznych kampanii sprzedażowych bazujących na dynamicznych kreacjach i uczących się algorytmach. Pozwala ono na efektywną emisję kampanii display na powierzchniach reklamowych WP Media oraz wydawców zewnętrznych. Podstawą działania WP Sales Booster jest umiejętność dynamicznego doboru: grupy docelowej, stawki zakupu powierzchni oraz prezentacji odpowiednich produktów. To narzędzie umożliwia wprowadzenie nowego standardu rozliczeń kampanii marketingowych.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w listopadzie 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 22,1 mln Polaków.