Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły prawie 180 mln złotych. To oznacza wzrost o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł, a EBITDA 60 mln zł, co oznacza wzrost o 48%.

W czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym 2021 miało miejsce rzadkie zjawisko na naszym mediowym niebie – rynku cyfrowej reklamy display. Naszym zdaniem polskie portale jako całość, a nie tylko WP, rosły szybciej niż Google i Facebook łącznie. To wynik wyjątkowo dużego popytu na digitalowe kampanie wizerunkowe w lockdownie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

W obszarze turystyki zagranicznej, najmocniej dotkniętej przez pandemię, wyniki pierwszego kwartału 2021 roku przekroczyły założenia budżetowe. Zwiększenie liczby osób zaszczepionych w Polsce i ograniczanie restrykcji w kolejnych krajach, będą miały decydujący wpływ na dynamikę wzrostów w tym obszarze w następnych miesiącach.

Wirtualna Polska rozwija narzędzie reklamowe WP Sales Booster, które pozwala sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Produkt, który został wprowadzony na rynek pół roku temu pomija pośredników. Dzięki temu obniża koszt kampanii dla reklamodawców, a poprawiając efektywność marketingową zapewnia klientom wyższą sprzedaż przy gwarantowanym ROAS (zwrocie z inwestycji reklamowej).