22.06.2022 13:00 - 14:00 Webinar

Webinar w ramach cyklu "Zielona Szafa"

Jak nie wpaść w pułapkę konsumpcjonizmu, 22 czerwca 2022, godz. 13:00 - 14:00
22 czerwca 2022 r. (środa)
13:00 - 14:00

Mówi się, że o nadchodzącym topowym kolorze sezonu, najszybciej wiedzą w Chinach, ponieważ widać, go w tamtejszych rzekach. Zmiany klimatu dotykają nas coraz bardziej, a branża odzieżowa odpowiada za 10% emisji dwutlenku węgla na świecie. Moda to drugi, zaraz po przemyśle paliwowym, najbardziej szkodliwy dla środowiska sektor gospodarki. Kupujemy dzisiaj o 400% ubrań więcej niż 20 lat temu i stajemy się jednocześnie ofiarami mody fast fashion.

Co zrobić, żeby temu zaradzić i wybierać rzeczy, które będą dobre jakościowo i posłużą nam na lata?

Bardzo często jesteśmy w posiadaniu ubrań słabej jakości, które po kilku praniach nadają się do kosza. Chcemy przyjrzeć się naszym decyzjom zakupowym i dążyć do tego, aby były bardziej świadome i przemyślane. Nie jest to jednak łatwe, zwłaszcza, że żyjemy w konsumpcyjnym świecie, gdzie często liczy się ilość, a nie jakość. Nowe rzeczy wypełniają pustkę, spowodowaną życiem w ciągłym biegu i permanentnym stresie. Stale zmieniające się trendy dyktują nam nasze codzienne wybory i wymuszają na nas presję ciągłego wymieniania starych rzeczy na nowe.

Co zyska uczestnik webinaru:

  • Pozna fakty i mity dotyczące branży odzieżowej i jej wpływu na środowisko
  • Jakich ubrań unikać – moda, a nasze zdrowie
  • Dowie się, jak podejmować przemyślane decyzje zakupowe
  • Pozna idee upcyklingu i ekologicznego projektowania
  • Zmieni sposób myślenia o odpadach

Z webinaru dowiecie się:

  • Czy ubrania, które kupujemy w sklepach są bezpieczne dla naszego zdrowia?
  • Jak oszukują nas niektóre marki odzieżowe?
  • Co składa się na cenę ubrania, a co powinniśmy brać pod uwagę, gdy myślimy o "drogich" ciuchach?
  • Jak uporządkować swoją szafę, aby mądrze uzupełnić braki?
  • Co to jest upcykling i dlaczego warto zawracać odpady do obiegu?
  • Jak działa innowacyjna platforma upcyklingowa ?

Co nas wyróżnia:

  • Naszą misją jest edukacja w zakresie podejmowania świadomych decyzji zakupowych oraz dbania o planetę
  • Do dialogu zapraszamy ekspertów
  • Kreujemy ekologiczne nawyki, aby mieć realny wpływ na poprawę jakości życia i dobro środowiska

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru:

 

Prelegenci

Zosia Zochniak

Co-Founder UbraniaDoOddania.pl

Pomysłodawczyni i współzałożycielka portalu UbraniaDoOddania.pl, realizującego zasady w pełni cyrkularnego drugiego obiegu odzieży. Ekspertka ds. transformacji strategii założeń dla Zrównoważonej Mody w ramach inicjatyw ONZ. Wraz ze swoim zespołem projektuje i wdraża wiarygodne działania odpowiedzialne społecznie w firmach i korporacjach, których mianownikiem jest budowanie świadomości nt. cyrkularnego obiegu dla odzieży. Dzięki swojej działalności wraz z zespołem UbraniaDoOddania.pl przekazała do NGO’s przeszło 900 000 złotych. Współtworzyła i wdrożyła strategię zrównoważonego rozwoju "Change" dla marki 4F, której częścią są Ubrania do oddania.

Paweł Urbański

Współzałożyciel pralni i farbiarni KNK-Kanaka

Współwłaściciel pralni i farbiarni KNK-Kanaka posiadającej certyfikat GOTS (Global Organic Textile Standard) i upcyklingowej marki UpDiwu. Jego cel na najbliższe lata to podnoszenie świadomości konsumenckiej. Jest w branży tekstylnej od 20 lat, Think Global Act Local towarzyszy mu przy każdym realizowanym przez niego projekcie. Swoje pomysły zamienia w praktyczne usługi przyjazne dla najbardziej wybrednych klientów. Uruchomił dwie autorskie platformy UPDIWU (UPCYCLE DO IT WITH US), która skierowana jest do konsumentów i producentów odzieży i DIWU (DO IT WITH US), która skierowana jest do marek odzieżowych, które planują wprowadzenie etycznych produktów z certyfikatem GOTS.

Agata Frankiewicz

Założycielka i CEO Dekoeko.com

Ekspertka ds. gospodarki cyrkularnej, upcyklingu i budowania zrównoważonych marek. Założycielka i CEO Dekoeko.com. Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch Competition oraz European Women Challenge. Absolwentka najlepszego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Forbes umieścił Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie, a Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z "50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

Nasze wydarzenia