30.03.2021 Biuro Prasowe WP

Wirtualna Polska przechodzi na zieloną energię

Wirtualna Polska rozpoczęła proces przechodzenia na zieloną energię, który zrealizuje w kilku etapach. Od 2023 roku centra danych WP będą w pełni zeroemisyjne.

Największym źródłem emisji dwutlenku węgla firm technologicznych jest energia wykorzystywana w ich serwerowniach i centrach danych. W 2020 roku Wirtualna Polska wyliczyła i zmniejszyła tzw. ślad węglowy, czyli emisję gazów cieplarnianych wyrażoną w ekwiwalencie CO2. Emisja w 2020 była o ponad 14% niższa niż w 2019 roku, m.in. dzięki optymalizacji wykonanej w serwerowniach, wprowadzeniu energooszczędnych procesów chłodzenia i wentylacji.

Od początku 2021 roku plan przejścia na zieloną energię wszedł w kolejny etap. Wirtualna Polska kupuje wyłącznie energię elektryczną z gwarancjami pochodzenia z odnawialnych źródeł. Z końcem marca ruszyła budowa pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej. W ciągu dwóch lat spółka sfinalizuje zakup energii odnawialnej bezpośrednio od jej wytwórców. Od 2023 roku wszystkie centra danych WP będą zeroemisyjne, ich działanie będzie neutralne dla klimatu.  

Na Stronie Głównej WP uruchomiony został licznik, który pokazuje, o ile dzięki wprowadzonym zmianom spadła emisja CO2 do atmosfery, w porównaniu do 2020 roku. Dodatkowo, użytkownicy Strony Głównej WP oraz ponad 20 serwisów należących do Wirtualnej Polski, mogą włączyć tzw. tryb ciemny. Pozwala on na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED, na przykład w telefonach komórkowych. Dzięki trybowi ciemnemu pomieszczenia, w których korzysta się z komputerów wieczorami, mogą też być mniej oświetlone.

Przełączenie na zieloną energię wspierać będą akcje redakcyjne i marketingowe, w których WP będzie zachęcać użytkowników do świadomych wyborów, dbania o środowisko i klimat.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,4 mln Polaków.

https://naturalnie.wp.pl/

 

zobacz również
18.03.2021 Biuro Reklamy WP

Dlaczego warto wykorzystać spoty audio w działaniach reklamowych?